Na úvod nového školského roka sme si v triedach na prvom stupni zahrali hry, ktoré nám pomáhajú pochopiť, že sme súčasťou skupiny a zvyšujú vzájomné prepájanie a empatiu.
Druháci, tretiaci a štvrtáci získavali podpisy od svojich spolužiakov na základe rôznych výrokov (napr.: „Nájdi niekoho, kto má doma rybičky.“), vďaka čomu o sebe zistili mnoho zaujímavostí a nadväzovali kontakty aj so spolužiakmi, ktorých možno doteraz tak dobre nepoznali. Stretnutiami nás sprevádzala aj naša plyšová kamoška ježka Jožka, ktorá deťom pomáha komunikovať a cítiť sa v bezpečí.
S novými prváčikmi z 1.A a 1.B sme sa vzájomne zoznamovali a hrali hry, ktorými sme sa učili navzájom komunikovať a dohodnúť sa. Zároveň sme si vďaka vytvoreným včeličkám, ktoré deti nakreslili, názorne ukázali, ako môže ich trieda fungovať ako taký včelí úľ. So žiakmi sme si hovorili, že všetci v ich triede spoločne pracujú, upratujú a pomáhajú si ako včeličky v úli, preto je každý z nich výnimočný, potrebný a dôležitý. Vytvorili sme pre nich aj plagát, ktorý toto posolstvo deťom každý deň v triede pripomína.
Žiaci na druhom stupni mali na začiatku roka hĺbavejšiu úlohu. Sami si napísali list a odkaz pre svoje budúce ja. Zamýšľali sa nad cieľmi a zmenami, ktoré tento šk. rok chcú dosiahnuť. Taktiež sme sa rozprávali o duševnom zdraví a psychohygiene.
(Mgr. Juráčková – šk. psychologička)
Prváčikovia z 1.C mali na začiatok nového šk. roka taktiež svoje stretnutia, ktorých cieľom bolo nielenže sa spoznať, ale zároveň aj pozitívne podporiť budovanie tohto nového kolektívu a rozvíjanie pekných, pomáhajúcich a dlhodobých vzťahov.
Žiaci zo 6.B sa ako jedni z prvých stretli aj s našimi kolegami z Centra poradenstva a prevencie, vďaka čomu mali príležitosť lepšie pochopiť, čo v ich kolektíve možno funguje lepšie a na čom naopak potrebujú spoločnými silami tento šk. rok zamakať.
(Mgr. Zimová – šk. psychologička)
Triedy 1.A, 1.B, 1.C absolvovali úvodnú aktivitu pre žiakov v rámci jednej vyučovacej hodiny, ktorá bola vedená školským špeciálnym pedagógom. Na začiatku hodiny prebehlo spoločné zoznámenie so žiakmi a v krátkosti sme sa porozprávali o ich zážitkoch z letných prázdnin. Nasledovala práca s pracovným listom, ktorý pozostával z piatich cvičení. Tieto cvičenia boli navrhnuté na pozorovanie úrovne motorických a kognitívnych schopností daných žiakov. Cieľom aktivity bolo orientačne zistiť, či sa u žiakov nevyskytujú oslabenia v niektorých oblastiach, ako sú porozumenie, pracovné tempo, jemná motorika, priestorová orientácia, vizuálna percepcia, koncentrácia a pozornosť.
V pláne sú aj ďalšie aktivity zamerané na prevenciu porúch učenia, pričom zároveň kladieme dôraz na rozvoj pozitívnej spolupráce medzi žiakmi a vytváranie priaznivej klímy v triede. Zároveň prebiehajú individuálne a skupinové intervencie v rámci stretnutí so školským špeciálnym pedagógom.
(Mgr. Šulcová – špec.pedagogička)